چرا مرکز OCM

چرا مركز OCM را انتخاب كنيم؟

با پیوستن به خانواده‌ی بزرگ OCM.ir شما به بزرگ‌ترین شبکه سفيران تغيير سازمانی در ايران و دنیا متصل خواهید شد. شما می‌توانید از تجربه‌های دانشجویانی که از سال 1385 تا امروز با ما همراه بوده اند و سفر تغيير را در سازمان خود، آغاز کرده‌اند، استفاده نمایید.

مركز يادگيري مديريت تغيير سازماني از سال 1385 به‌عنوان اولین و تنها مرجع دانش حرفه اي مديريت تغيير، مفاهیم بین‌المللی و استاندارد مديريت تغيير را بر اساس ACMP، PMI، SAP، Prosci و … را در اختیار هم وطنان سراسر ايران قرار مي دهد.

امروز مركز با گنجینه‌ای ارزشمند از منابع آموزشی منحصربه‌فرد مختص دانشجویان خود و محتوایی غنی برای آشنایی عموم با مفهوم مديريت تغيير به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

مركز با یکی از به‌روزترین متدهای آموزشی در دنیا با نام
 Drip Feeding (آموزش قطره‌چکانی) مطالب آموزشی خود را به دانشجويان در طول سفر آموزشي تغيير ارائه می‌دهد. در این روش تمرکز بر عمل‌گرایی در طول زمان است. به نحوي كه هر دانشجو مي بايست با يك مطالعه موردي (Case Study) و با دریافت تدریجی و بلندمدت دانش مديريت تغيير، همزمان با استفاده‌ی عملی از مفاهيم آن، اداره ي يك تغيير در سازمان را فرا بگيرد. و خود اولین فردی باشد که آموزش مذكور را لمس كرده باشد تا بتواند آنها را در سازمان خود به دیگران نیز انتقال داده و بكار بگيرد.

شما در مركز يادگيري مديريت تغيير سازماني خودتان می‌توانید مدت‌زمان آموزش را به‌صورت بلندمدت یا کوتاه‌مدت انتخاب نمایید. البته توصیه و پیشنهاد ما انتخاب فرصت آموزش بلندمدت است، زیرا در این روش شما در طول زمان فرصت رشد بیشتر و استفاده از امکانات نامحدود یادگیری در مركز را خواهید داشت.

تمرکز مركز ابتدا بر یادگیری و بكار بستن آموزه ها و در نهایت هدايت فراگيران براي دریافت مدرک معتبر بین‌المللی از مراجع رسمي است.

مديريت يك تغيير همچون يك سفر لذت‌بخش است. ما باور داریم که تجربه این سفر از يك سازمان به سازماني ديگر بسيار متفاوت خواهد بود، بنابراين هر سازمان راه كارهاي هاي خاص خود را دارد و اساساً نسخه پيچيده شده براي يك سازمان نمي تواند يكسان براي همه شرايط (One fit size for all) و براي سازماني ديگر كارآيي داشته باشد، اگرچه فرآيندهاي مديريت تغيير همگي داراي جزئياتي شبيه به هم هستند.

اصلی‌ترین تمرکز مركز يادگيري مديريت تغيير سازماني، بعد از درك مفهوم تغيير در طول سفر آموزشي، تمرکز بر روی کسب‌و‌کاري است كه شما در آن زندگي مي كنيد و تربيت سفيراني است كه بتوانند با ابزار مدیریت تغيير، سهمی در بهبود فضاي سازمان خود ايجاد كنند و به اهداف مورد نظر برسند.

اگر به‌عنوان یک مدیر یا یک متخصص می‌خواهید از مهارت‌های مديريت تغيير به‌صورت عملی در کسب‌و‌کار خود استفاده نمایید و تأثیر آن را بر بازده کاری یا تیم خود ببینید، بخش ویژه‌ای از آموزش‌ها و رویکردهای مركز بر روی همین موضوع برای حصول به بهترین نتیجه برای شما است. ما کلاس‌ها و دوره‌های ویژه‌ای در این زمینه داریم.

یکی از اصلی‌ترین نقاط قوت مركز برگزاری دوره‌های حضوري براي سازمانها و آنلاین است. مركز باتجربه‌ی نزدیک به بيش از یک دهه در آموزش هاي سازماني و آنلاین، کلاس‌های خود را بدون محدودیت جغرافیایی برای تمام علاقه‌مندان در سراسر كشور برگزار می‌نماید. بنا بر تأکید رياست مركز،‌ کیفیت خروجی دوره‌های تأییدشده‌ی حضوری و آنلاین هیچ تفاوتی با یکدیگر ندارند. مزیت بزرگ این روش علاوه بر سهولت شرکت در کلاس‌ها، صرفه‌جویی در زمان و عدم محدودیت مکانی است، که شما پس ‌از طي دوره می‌توانید خدمات مديريت تغيير را با تسلط و تجربه کامل به سازمان خود، ارائه دهید.

مركز يادگيري مديريت تغيير سازماني در حال حاضر باتجربه‌ترین و بزرگ‌ترین تیم آموزش حرفه اي را در اختیار دارد، تیمی که تجربه‌ی پياده سازي تغيير توسط آنها روی‌هم‌رفته بيش از يك دهه، در سازمانها و پروژه هاي بزرگ، می‌رسد.

مدرسین که علاوه بر آشنايي با متدولوژي هاي رهبران فكري تغيير،  آنها را در پروژه هاي سازماني خود بكار گرفته اند و از اين منظر،  تجارب کاری ارزشمندي را بدست آورده اند، همچنين همگی آنها در حوزه هاي مرتبط با دانش مديريت تغيير، صاحب اثر به شكل كتاب و ثبت تجربه و … هستند.

مدرسین مركز در طول فعالیت خود تحت آموزش مستمر با مراجع علمي معتبر هستند و و هیچ‌گاه مسیر رشد و آموختن را رها نمی‌کنند.

در مدل آموزشی مركز شما به موارد زیر دسترسی خواهید داشت:

  • جلسات تمرین
  • کلاس‌های فوق‌برنامه آموزشی
  • انجمن‌های مجازی دانشجویی برای به اشتراک گذاشتن دستاورد و تجربیات جدید
  • پرسش و پاسخ با حضور مدرسین

دورهمی‌های حضوری و مجازی برای دانشجویان در حين دوره

ماژول‌هایی که شما در طول دوره می‌گذرانید هرکدام به همراه یک جزوه آموزشی و كتاب به شما ارائه می‌شوند. كتابها و جزوات توسط آقاي دكتر فرخ تلو حسيني و تيم ايشان ترجمه و تألیف شده و مطابق با آخرين استاندارد مديريت تغيير سال 2018 و 2019 كه مورد تاكيد انجمن حرفه اي مديريت تغيير آمريكا و ساير مراجع رسمي است، مي باشد. اين منابع ارزشمند، پس از تهيه به زبان فارسی ترجمه ‌شده و تا به امروز نسخه‌ هاي فارسی آن چندين بار مورد بازبینی و به‌روزرسانی قرار گرفته است.

شما ماژول‌هاي اصلي مديريت تغيير سازماني را در طول مسیر آموزشی به‌صورت دریپ‌فیدینگ (گام‌به‌گام) دریافت خواهید کرد. در حين سفر آموزشي شما با روش آموزشی مركز، براي تبديل دانش صرف به عمل راهنمايي خواهيد شد.

در دوره‌ی جامع مديريت تغيير، جزوات، كتابها، ابزارها و … كه در واقع از چندين منبع معتبر تشكيل مي گردد (بيش از 1000 صفحه) در قالب منابع و جزوه‌ی آموزشی به شما ارائه می‌شود و این تنها بخشی از منابعی است که در دوره دریافت می‌نمایید.

یکی از مراحل سفر تغيير پس از اتمام دوره هاي آموزشي، دریافت تائيدیه‌های مدارک بین‌المللی از مراجع علمي است. ما شما را حمایت و همراهی می‌کنیم تا بتوانيد مدرك حرفه اي CCMP را بگيريد و اين موفقيت را با شما جشن خواهیم گرفت.

مدرك CCMP، يك مدرك حرفه اي درباره مديريت تغيير است كه می توان از انجمن تخصصي مديريت تغيير آمريكا، دريافت نمود.

Certified Change Management Professional (CCMP)

مديريت يك تغيير مرتبط با جنبه هاي انساني تغيير (The people side of change) است و دانش آن بين رشته اي است و از شاخه ها و رشته هاي مختلف علوم انساني و اجتماعي نظير: مديريت (منابع انساني، رفتار سازماني و … )، جامعه شناسي، علوم سياسي، روانشناسي و …، بهره مي برد، بنابراين از گرایش‌ها و تخصص‌هایی تشكيل مي گردد.

معنی این حرف این است که فردی که با ابزار مديريت تغيير به‌صورت اصولی آشنا مي شود، می‌تواند به هر سازماني کمک کند. انتخاب تخصص‌های مختلف در اداره يك تغيير باعث تعمیق بیشتر در آن موضوع بر اساس علاقه، نقاط قوت یا اهداف بازاریابی است. در طول دوره‌ی آموزشی شما با مطالعات موردي بسیار متنوعي، آشنا خواهید شد و بر اساس علاقه، نقاط قوت، تجربه و … گرایش اصلی خود را در سازمانها انتخاب می‌نمایید.

یکی از رویکردهای مهم و عمیق در تغيير یافتن روش منحصربه‌فرد هر سازمان است. این تفکر در آموزش‌های مركز نیز وجود دارد و در طول دوره به شما کمک می‌شود تا بر اساس نقاط قوت سازمان تان، مدل منحصربه‌فرد اداره يك تغيير را کشف و طراحی کنید (متدولوژي تغيير را بر گزينيد و يا بسازيد) معنی این حرف این است که متدولوژي هاي مختلفي درباره تغيير وجود دارد و شما مي توانيد آن را براي سازمان خودتان شخصي سازي كنيد.

در طول دوره‌ی آموزشی شما هیچ‌وقت احساس تنهایی نخواهید کرد! سیستم پشتیبانی (Buddy) به شیوه‌ای طراحی‌شده‌اند که شما نه‌تنها هیچ سؤال یا مسأله‌ای را بدون پاسخ نخواهید یافت بلکه از این‌که همیشه یک گوش شنوا و یک همراه در کنار شما است احساس آرامش و دلگرمی خواهید داشت. در سیستم بادی یکی از دانشجویان باتجربه در ماه‌های ابتدایی دوره در کنار شما قرار مي گيرد تا با انتقال تجربیات و کمک به شما در رفع موانع برای شروع این مسیر،‌ اولین گام‌های ورود به سفر تغيير خود را پرقدرت‌تر بردارید.

مركز يادگيري مديريت تغيير سازماني اولین مركز حرفه اي در كشور است كه شروع به آموزش مهارت‌های اصیل مديريت تغيير به ايرانيان نموده، و امروز با کوله‌باری از تجربه در آموزش و پياده سازي در خدمت علاقه‌مندان به مديريت تغيير است.